هدیه تبلیغاتی خلاق، یک استراتژی خوب برای بازاریابی
صاحبان کسب و کار هر کدام در تلاش هستند که به نحوی زمینه فعالیت خود را به عموم مردم معرفی کنند. عدهای با برگزاری همایشها و سخنرانیها و برخی دیگر با شرکت در نمایشگاهها به معرفی محصولات خود میپردازند. در کنار همه اینها از هدیه تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده میکنند.
در گذشته هدیههای تبلیغاتی اغلب به صورت سررسید، خودکار و... با برچسب لوگوی شرکت در اختیار مشتریان قرار میگرفت. که یک راه آسان برای شاخص کردن کسب و کارها به حساب میآمد. ولی امروزه برای مثمر ثمر واقع شدن این روش، باید ایدههای خلاقانهتری به کار گرفت تا بتوان در ذهن مشتری نقش بست. یک هدیه تبلیغاتی مناسب باید ساده، ارزان، دارای سبک و ایده جدید باشد و تبلیغات محصول و یا کسب و کار روی آنها خستهکننده نباشد.
این محتوا را بر اساس استراتژی بازاریابی شما به تبلیغات خلاق اختصاص دادیم. تا نشان دهیم که هدیههای تبلیغاتی میتوانند ابعاد متفاوت تری هم داشته باشند.
میتوانید از این هدیه کم هزینه و خلاق برای رضایت مشتری استفاده کنید و کسب و کار خود را با افزودن لوگو و نام شرکت خود بر روی آن تبلیغ کنید.
شیرینی و شکلات
امروزه کسب و کارهای صاحبنام، لوگوی شرکت یا نام برند را بر روی شیرینی و شکلات حک میکنند. برخی دیگر نیز کاپکیکهایی با نام برند سفارش میدهند و از آنها به عنوان تبلیغات استفاده میکنند. باید بگوییم که این، یک استراتژی بازاریابی خوب محسوب میشود. وقتی که فرد از خوردن این تنقلات لذت میبرد، حس خوبی در ذهنش نقش میبندد. بنابراین نتیجه کار این میشود که برند در ذهن فرد ثبت شده و نسبت به آشنایی بیشتر، ترغیب میشود. شاید تنها عیب آن این باشد که ماندگار نیست و نمیتوان به چندین نفر منتقل کرد. زیرا بعد از خوردن، تمام میشود. به بیان دیگر نمیتوانید با یک تیر دو نشان بزنید.
ابزار نگهدارنده هندزفری و کابل
یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی نگهدارندههای هندزفری و کابلها هستند. این ابزار قابلیت چسبیدن به هر نقطه دلخواه را دارد و راحتی را برای کاربر فراهم میکند. شما به عنوان یک کسب وکار مطرح میتوانید این وسیله را با طرح لوگوی خود به صورت اختصاصی تولید کنید و به عنوان تبلیغ از آن استفاده کنید.
اشیایی که نمادی از کسبوکار شما باشند
اگرچه چاپ برند بر روی مداد و خودکار به هدیهای تکراری تبدیل شده است و جذابیتی برای مشتری ندارد. ولی با اندکی تغییر و نوآوری میتوان به ایدهای خلاق تبدیل کرد. به عنوان مثال یکی از کسب و کارهایی که در زمینه پیلاتس فعالیت میکرد، مدادهای خم شده را برای معرفی برند خود به کار بست. این ایده نه تنها تکراری نیست بلکه یک استراتژی قوی بازاریابی محسوب میشود. به عبارتی این برند شرح حال کسب و کار خود را با یک هدیه کوچک به تصویر میکشد. شما نیز میتوانید مناسب با فعالیت کسب و کار خود از این ایدهها استفاده کنید. مثلا میتوانید لوگوی شرکت خود را با مدادهای خمشونده ایجاد کنید و به عنوان هدیه تبلیغاتی در اختیار افراد قرار دهید.
تیشرت
تیشرت، جاکت، کاور، کت و... میتوانند به عنوان ایدهای نو برای بازاریابی کسب و کار شما به کار روند. شما به عنوان صاحب کسب و کار میتوانید نام برند، لوگوی شرکت و یا سازمان را بر روی تیشرت چاپ کنید. این هدیه تبلیغاتی میتواند به طور غیرمستقیم باعث جذب دارنده هدیه شود. همچنین با پوشیدن این تیشرت در خیابانها و معابر، کسب و کار شما به سایر افراد معرفی خواهد شد. اگر میخواهید هدیه تبلیغاتی در قالب یک تیشرت به مشتری ارائه دهید. میتوانید کمی خلاقانهتر عمل کنید و آن را در ظروفی بستهبندی کنید که مشتری انتظار چنین هدیهای نداشته باشد. به عبارت بهتر در نگاه اول یک محصول تبلیغاتی به نظر نرسد.
کلاه
تیشرت همیشه در معرض دید همگان نیست. زمانی را تصور کنید که هوا سرد شده است و مجبور هستید کت برتن کنید. در این شرایط تیشرت در زیر کت پنهان میماند. به عقیده شخصی من کلاه پتانسیل بالایی در بازاریابی دارد. کلاه میتواند در هر شرایطی در معرض دید همگان باشد. برای اعمال لوگو و یا نام کسب و کار خود بر روی کلاه، بهتر است از روش گلدوزی استفاده کنید.
کیف دستی
کیف جزء وسایلی است که در هنگام خروج از خانه فراموش نمیشود. این وسیله پرکاربرد، همیشه در دید عموم قرار دارد. بنابراین شرایط مورد نیاز برای تبلیغ یک کسب و کار در آن فراهم است. به منظور تهیه کیفهای مقرون بصرفه، میتوان کیف دستی پارچهای با نام و لوگوی شرکت سفارش داد.
بطری آب تاشو
یک بطری آب قابل انعطاف که توانایی تا شدن داشته باشد و بتوان آن را فشرده ساخت، میتواند بسیار پرکاربرد باشد. این وسیله پرکاربرد را میتوان با هزینه کم تهیه کرد و برای تبلیغ برند خود استفاده کرد.
وسایل تکنولوژی
الف) نگهدارنده موبایل
روزانه گوشیهای هوشمند به کرات از دست افراد به زمین میافتند و صدمه میبینند. به نظر میرسد طراحی یک نگهدارنده با هزینه کم میتواند مورد توجه عموم قرار گیرد. شما به عنوان صاحب کسب و کار میتوانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و با طراحی یک نگهدارنده کوچک که قابلیت نصب بر روی گوشی داشته باشد، مشتریان را به سمت خود سوق دهید. این وسیله ارزان و پرکاربرد گزینه مناسبی برای هدیه تبلیفاتی است.
ب) کیف وسایل الکترونیکی
در نظر داشته باشید که یکی از خلاقیتها، توجه به علایق مشتری است. به طور یقین افراد دوست دارند هدایایی دریافت کنند که قابل استفاده بوده و کارایی بالایی داشته باشند. این کیف یکی از پرطرفدارترین هدیههای است که افراد تمایل به دریافت آن دارند، زیرا این امکان را فراهم میسازند تا بتوانند وسایلی مانند فلش، شارژر، هندزفری موبایل خود را در یک کیف کوچک قرار دهند. با چاپ کردن برند بر روی این نوع کیفها میتواند راهی برای جذب مشتری باشد.
ج) کیبورد بلوتوث
اگرچه در عصری زندگی میکنیم که با گوشیهای هوشمند صفحه کوچک سروکار داریم. ولی هنوز هم کیبوردهای بهروز شده برای تایپ کردن متنهای بلند، ترجیح داده میشود. کیبوردهای بلوتوثدار که متناسب با سیستم عاملهای iOS، Android، Mac و Windows طراحی شده است، میتواند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی پرکاربرد استفاده شود.
این ابزار روزانه توسط افراد برای انجام کارها مورد استفاده قرار میگیرد. حال تصور کنید که نام تجاری و یا لوگوی شما بر روی صفحه کلید حک شده باشد. به نظر شما این تبلیغ چقدر میتواند در معرفی و کسب و کار شما موثر باشد؟
ساعت رومیزی، ماگ، گیره و صدها نوع هدیه تبلیغاتی میتواند برای این منظور به کار برده شود.به طوری که برند شما را از بقیه جدا کند و آغازگر گفتوگو با مشتری باشد.